استراحتگاه کارگران فریدونکنار

به گزارش دریـافتی از واحد اموراعضا و آموزش خانـه کارگر جمـهوری اسلامـی ایران :

استراحتگاه کارگران فریدونکنار  توسط خانـه کارگر جمـهوری اسلامـی ایران درون پایـان سال 91  با تکمـیل عملیـات سفت کاری متوقف و تغییر نقشـه جهت افزایش تعداد واحدهای اقامتی درون دستور کار قرار گرفت و نیز با تصویب نقشـه های جدید تکمـیل این پروژه از زمستان  سال 92 آغاز گردید  و انشاالله این پروژه با برنامـه ریزی های انجام شده  در آبانماه سال 93 تکمـیل و افتتاح مـی گردد.

شایـان ذکر است شـهرستان فریدون کنار یکی از شـهرهای ساحلی استان مازندران است. استراحتگاه خانه کارگر این شـهرستان از شمال با کشور روسیـه از شرق هم مرز با شـهر بابلسر و از غرب هم مرز با شـهر محمودآباد و از جنوب با شـهرهای بابل و آمل همسایـه‌است.

 فریدون‌کنار از سال ۱۳۲۰ شـهر شده‌است و از سال ۱۳۸۴ نیز شـهرستان شده‌است. استراحتگاه خانه کارگر درون شـهرستان فریدونکنار شـهرک‌های ساحلی بسیـار زیبایی وجود دارد کـه در دوره پهلوی‌ها به منظور رفاه حال مسافرین وتوریست درون این شـهر بنا شده‌است. دلیل آن هم این هست که درون منطقه شمال ایران شـهرستان فریدونکنار بعد از شـهر چالوس بـه دلیل شرایط منحصربه‌فرد ساحلی، استراحتگاه خانه کارگر انتخاب دوم توریست‌ها بوده‌است. نام قدیم این شـهر فری‌کنار بوده‌است. همکنون این شـهرستان بـه دو بخش مرکزی و دهفری تقسیم شده‌است.

جاذبه های گردشگری شـهرستان فریدونکنار:

ساحل ماسه‌ای با امتداد بیش از ۱۰ کیلومتری .

زیستگاه بین‌المللی درنای سیبری، درایران تنـها زیستگاه و در جهان جزو چهار زیستگاه درنای سیبری مـی‌باشد.

دامگاه پرندگان ازباران و سوته.

پل تاریخی شـهرستان فریدون‌کنار (که زمان ساخت آن بـه سالهای حکومت رضا شاه و توسط مـهندسین آلمانی مـی باشد کـه شـهر راه بـه دو بخش شرقی و غربی تقسیم مـی‌کند).

زمـین‌های شالیزاری.

بازار بزرگ ماهی فروشان.

بازار فصلی پرندگان وحشی.

باغ پرندگان (واقع درون پارک لاله).

پارک جنگلی زاهدکلا و سوته.

پارک ساحلی لاله.

پل مـیلاد.

سقاخانـه ی تاریخی کریمکلا (اوکسر)

بازار هفتگی (شنبه بازار).

ساختمان قدیمـی شـهرداری و ساختمان فعلی شورای شـهر.

امامزاده سید محمد

امامزاده قاسم کاردگر محله.

پارک جزیره.

مراکز خرید

.....................................................................................................................................

عهایی اجرای پروژه با نمای طراحی شده 

: استراحتگاه خانه کارگر




[اطلاعیـه سامانـه رزرواسیون (سرا) :: سامانـه اطلاع رسانی خانـه ... استراحتگاه خانه کارگر]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Tue, 03 Jul 2018 01:48:00 +0000